De eerste dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

27 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

M'n reis is begonnen! Vrijdag door een heel uitzwaaicomité naar Schiphol gebracht. Nog even wat gegeten en gedronken, en toen ging het toch echt beginnen. Best raar om afscheid te nemen, wetende dat je ze 10 weken niet ziet. Maargoed, ik denk eigenlijk dat de tijd om zal vliegen (voor mij in ieder geval). Om 16.10 vertrok ik om eerst 2 weken in Kaapstad een taalcursus Engels te gaan doen. Eerst moest ik richting Doha (Qatar), lekkere omweg, maar dat was het goedkoopst. Wauw, wat is dat een reusachtig en super luxe vliegveld. Ik had 7 uur om over te stappen op m'n volgende vliegtuig, dus genoeg tijd om even een rondje vliegveld te doen, haha. M'n volgende vlucht was naar Johannesburg en vervolgens door naar Kaapstad. Om 19.10 de volgende dag kwam ik aan op het vliegveld. Er zou iemand van de taalschool staan om me naar het studentenhuis te brengen. Na m'n bagage opgehaald te hebben, op zoek naar iemand met een bordje 'EC Capetown' (zo heet de school). Best spannend, straks staat er niemand...maar gelukkig, ik zag hem meteen staan! Eenmaal bij het studentenhuis aangekomen in de wijk Sea Point, werd ik meteen goed ontvangen door de andere studenten. ik zit hier met 9 anderen. Ze zijn super aardig en komen uit allemaal verschillende landen (Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Brazilië, Saoudi-Arabie en Turkije, dus geen mogelijkheid om Nederlands te praten). 2 meiden vroegen me meteen al om morgen mee te gaan met een bus city-tour. Nou, natuurlijk wou ik dat, kan ik meteen de stad verkennen. Na wat georaat te hebben ging ik eerst maar eens slapen, want ik was helemaal kapot. Niet zo gek, na een reis van 30 uur. Ik deel m'n slaapkamer met een Braziliaans meisje, Juliana, maar zij was een weekend weg voor een safari, dus ik had nu m'n kamer nog lekker even voor mezelf.
Zondag dus een city tour gedaan. Natuurlijk de Tafelberg meteen gespot, super mooie uitzichten. Ook langs de arme townships gereden. Nog niet doorheen gelopen, maar dat is nog wel iets wat op m'n lijstje staat.
's avonds hebben we lekker film gekeken met iedereen. Ik heb nu al het idee dat m'n Engels verbeterd is, terwijl ik nog nieteens naar school ben geweest.
Vandaag, maandag ben ik voor het eerst naar school geweest. We moeten elke dag om 8.30 op school zijn. We gaan met de kleine, lokale, minibusjes. Je hoeft alleen maar je hand op te steken, en je kan instappen. Ze kosten maar 7 rand (50 cent ofzo), maakt niet uit waar je heen gaat. Soms zitten ze naar mijn idee al propvol, maar dan kunnen er gerust nog wel 10 mensen bij. Eerst hadden alle nieuwe studenten een ontbijt op school. Vervolgens hadden we een introductie en moesten we een taaltest doen, om te kijken in welke klas je kom. Om 10.15 begon de eerste les; grammar lessons. 's middags hadden we speaking lessons. Ik zit maar bij 1 iemand van mijn studentenhuis in de klas, maar gelukkig had ik al snel nieuwe vrienden. De tijd vloog voorbij, voor ik het wist was het 2 uur en waren we klaar. Vervolgens was er nog een kleine city tour voor de nieuwe studenten door het stadscentrum. Ik heb het idee dat ik hier al weken ben, en dat ik al precies weet hoe de hele stad in elkaar steekt. Maar er is nog genoeg te doen! Tafelberg beklimmen, townshiptour, naar Robbeneiland, cage diving.. Maar gelukkig ben ik hier nog 2 weken!

Nou, dit was het dan tot nu toe. Er komt vast snel weer een update!

  • 08 Oktober 2015 - 21:26

    TI:

    Hoi Hilde,
    lekker zo'n eerst start, maar waar is het vervolg>?
    of kijk ik weer niet goed.
    Gefeliciteerd met jullie jubileum morgen he.
    Neem er een borreltje op.
    Groetjes van ons

  • 12 Oktober 2015 - 18:58

    Saskia:

    Hoi Hilda,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En nu inmiddels in je 'eentje' op pad. Je hebt vast al weer anderen gevonden. Veel plezier met je rondreis. Wij genieten inmiddels van een lekkere oostenwind, gevoelstemperatuur onder nul. Zonnetje er bij wat willen we nog meer. Groetjes ts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3384

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 08 December 2015

Zuid-Afrika en Zambia

Landen bezocht: