Begonnen met de bazbus! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu Begonnen met de bazbus! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu

Begonnen met de bazbus!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Ondertussen alweer 2,5 week hier in Zuid-Afrika. Tijd gaat super snel! Aan de ene kant heb ik het idee dat ik hier nog maar net ben, maar aan de andere kant heb ik ook al zoveel gedaan, en heb ik het idee dat ik al precies weet hoe Kaapstad in elkaar zit en waar alles is enzo.
Ik ben nu klaar met m'n taalcursus. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, maar eigenlijk is 2 weken tekort om echt veel te leren. De meeste studenten bleven ook 2 maanden of langer.. Maar omdat je niet alleen op school, maar de hele dag Engels praat, gaat je niveau evengoed vooruit.
Ik heb echt 2 super leuke weken gehad in Kaapstad. Iedereen uit ons studentenhuis kon het supergoed met elkaar vinden, maar ook de andere mensen van school had je veel contact mee. We zijn een paar keer met een hele groep goed uitgeweest in Longstreet; de straat met de meeste bars/restaurants/clubs etc. Super leuke avonden gehad! (en wat brakke ochtenden). Ook kwam Freek (m'n neef, die voor een half jaar in Stellenbosch, vlakbij Kaapstad is) nog ff een dagje langs. Heel grappig om hem opeens te zien, duizenden kilometers van huis. Lekker ff een borreltje gedaan en uit eten geweest.
Wat ik verder heb gedaan in Kaapstad:
- De Tafelberg beklommen (uiteraard). Een zware wandeling van 2 uur, maar ondertussen heb je al super mooie uitzichten, en als je dan eenmaal op de top sta, ben je die zere benen alweer vergeten! Wauw, wat een prachtig uitzicht over de hele stad en verder, en over de Atlantische oceaan.
- Ook heb ik nog een andere berg, Lions head, beklommen. Een stuk lager dan de Tafelberg, maar de klim is wel heel leuk. Op een gegeven moment kon je kiezen tussen de moeilijke en de wat makkelijkere klim. Ik moest natuurlijk voor de moeilijke gaan! Je klimt omhoog met ladders, kettingen en staples (van die hou vast dingen, weet niet het nederlandse woord). In Nederland zou dit zeker onverantwoord zijn, of je moet gezekerd zijn met touwen enzo, maar hier kan dat gewoon. En het was supervet om te doen. Het uitzicht op de top was ook weer fantastisch.
- Naar Cape point en Kaap de goede hoop geweest. Cape point is niet, zoals ik dacht, het zuidelijkste puntje van Afrika, maar wel het zuidelijkste puntje van het schiereiland. De natuur is hier schitterend, super groen, en je hebt weer geweldige uitzichten, zoals het helderblauwe water wat tegen de rotsen beukt.
- Naar Robbeneiland geweest, interessant om te zien. We kregen een rondleiding van een man die er ook echt zelf gevangen heeft gezeten.

Afgelopen maandag ben ik vertrokken uit Kaapstad (met pijn in mn hart, want het is echt de mooiste stad die ik ooit heb gezien en ik mis de leuke mensen die ik heb ontmoet nu al). Ik ga nu in 4 weken met de bazbus (een soort hop-on hop-off bus) naar Johannesburg reizen. Je mag bij bazbus zelf weten in welke stadjes je stopt en hoelang (je moet ongeveer 2 dagen van tevoren aangeven waar je heen wilt) en de bus zet je af voor je hostel, ideaal! De bazbus kwam me ophalen, en bracht me naar m'n eerste stop. Voor mij was dat Stellenbosch. Nu Freek bij mij is geweest, moest ik ook even zijn stadje bezoeken. Super gezellig, klein stadje, met alleen maar studenten! We hebben een wijnproeverij gedaan. Normaal drink ik (bijna) nooit wijn in Nederland en al helemaal geen rode. Maar dit ging er best in, heerlijke wijnen!
De volgende dag weer vertrokken uit Stellenbosch, en met de bus verder naar Hermanus. Vandaag ben ik wezen cage diven. Met een boot ga je een stukje de zee op, en dan is het wachten tot de haaien komen. Ons werd gezegd dat ze soms binnen 5 minuten komen, en soms duurt het wel een uur, of... je ziet helemaal niks. Gelukkig hadden wij mazzel en kwam na 5 minuten de eerste al langs. Meteen onze wetsuits aan en de kooi in, die naast de boot hangt. Een mannetje gooit de hele tijd een touw met een vissenhoofd (als aas) in het water, en roept 'down' als er een haai langs zwemt. Dan snel onder water, en de haaien komen echt op 10 cm afstand langs zwemmen. Super eng maar wel heel vet! Wij hadden heel erg mazzel, want de haaien bleven maar komen! Gelukkig!

Zo, dit is een beetje wat ik tot nu toe gedaan heb. Is nog lang niet alles, maar anders wordt het wel een heel lang verhaal, en wil thuis ook nog wat te vertellen hebben haha.
Morgen ga ik door naar Mosselbaai, en daar ga ik in een hostel slapen wat een trein is.. ik ben benieuwd. Ik zal jullie op de hoogte houden!

  • 14 Oktober 2015 - 18:01

    Mam:

    Leuk hoor, zo'n lekker enthousiast verhaal. En leuk dat je al zoveel gezellige mensen ontmoet hebt in die korte tijd. Houden zo!!

  • 17 Oktober 2015 - 15:42

    Saskia:

    Hoi Hilde, was weer in afwachting van spannende verhalen. Altijd leuk om de neven en nichten over de hele wereld te volgen. Veel plezier! Leuk om je verslag te lezen dus. Groetjes ts

  • 17 Oktober 2015 - 16:39

    Ellen Tros :

    Hè bosbaviaan je vermaakt je prima zo te horen, top!!!
    Geniet ervan!!

  • 17 Oktober 2015 - 19:47

    Marianne Van Vechgel:

    Hi Hilde,
    Echt geweldig wat jij allemaal ziet en meemaakt, super.
    Ik vindt het echt heel stoer van je. Hele fijne weken en ik blijf je volgen.
    Groetjes uit Andijk

  • 18 Oktober 2015 - 09:48

    O Ma Huisman.j:

    Lieve Hilde.Vanmiddag heeft Connie en Stefan mijn laptop geïnstalleerd zodat ik jou ook kan volgen. Ik heb je hele verhaal gelezen nou je beleefd nog al wat geweldig om dat allemaal om dat mee te maken.spannend hoor.morgen ga ik met Petra en Marja naar New York ook spannend hoor. HILDE WIJ WENSEN JE VEEL SUCCES pas goed op je zelf wij passen wel op Stefan. Veel liefs van Oma en opa

  • 22 Oktober 2015 - 23:23

    Maria:

    Hoi Hilde, wat een leuk verhaal! En mooi om te lezen dat je al zoveel gezien en gedaan heb! Ga zo door! Zo te horen moeten wij ook een keer naar Kaapstad! Veel plezier nog! Groetjes Zeger en Maria

  • 06 November 2015 - 19:08

    Saskia:

    Hoi Hilda,

    bijna al weer 6 weken op pad. Ben benieuwd naar al je avonturen. Volgens jouw planning ga je eerdaags naar Zambia en heb je je 1e deel van je reis al weer achter de rug.
    Wens je in Zambia ook veel plezier. Zal weer heel anders zijn als de afgelopen weken. Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 3377

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 08 December 2015

Zuid-Afrika en Zambia

Landen bezocht: