Laatste dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu Laatste dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hilde Neuvel - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 November 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een tijdje niks van me te hebben laten horen, toch maar weer eens een update. Best lastig nog om zo'n verslag te maken hoor; ik moet én de tijd hebben én goede wifi hebben, die combinatie komt zelden voor. Maargoed, sinds m'n vorige verslag ben ik alweer in zo'n 10 andere plaatsen geweest. Teveel om allemaal te vertellen, maar ik zal de hoogtepunten proberen op te noemen. 
- De hele garden route, van Hermanus tot Port Elizabeth, is gewoon geweldig. Zooo mooi!  Super groen, super mooie hikes met geweldige uitzichten over het landschap en over de oceaan. Elke keer dacht ik weer, dit zal vastwel het mooiste stukje garden route zijn. Maar steeds werd het weer overtroffen, ik bleef me verbazen!
- Ik heb een dagtripje gedaan naar Oudtshoorn - de struisvogelhoofdstad van Zuid-Afrika. Het schijnt daar een heel goed klimaat te zijn voor struisvogels om te leven. Bij de ostrich farm kreeg je uitleg over de beesten, kon je met ze 'knuffelen' en ze eten voeren uit je hand, maar last but not least, je kon ook een ritje maken op de rug van een struisvogel. Van de mensen die er waren was ik de enige die mocht, want je moest minder dan 75kg zijn. De meeste mensen die dit lezen weten waarschijnlijk al wat ik nu ga vertellen, het filmpje is namelijk al het hele dorp en omstreken rond gegaan voor zover ik hoor, maar ik zal evengoed even verder vertellen.  Nou, ik op die rug geklommen van een struisvogel, laten ze dat beest los, begint ie opeens keihard te sprinten. Dat had ik niet verwacht dus ik viel meteen achterover weer van dat beest af (het filmpje is hilarisch, ik lig zelf nog steeds vlak als ik hem zie). Uiteraard wilde ik het daarna nog een 2e keer proberen, wat al iets beter ging maar nog steeds doodeng was..
- In Stormsriver heb ik DE HOOGSTE BUNGEE JUMP TER WERELD gedaan!!! Om die brug op te lopen en naar beneden te kijken is al doodeng! Op de brug stond een dj te draaien en er hing eigenlijk wel een relaxte sfeer, waardoor ik eigenlijk op dat moment helemaal niet zenuwachtig was. Tot het moment dat je vastgebonden bent en naar het randje wordt getild... 5, 4, 3, 2, 1 en dan moet je wel... Gelukkig ging het heel snel, geen tijd om na te denken dus. Met je hoofd eerst duik je die brug af en even dacht ik dat ik dood ging. Zoooo eng maar ook zoooo vet! Voor je het weet is het weer voorbij, maar die adrenaline blijft de hele dag.
- Na Port Elizabeth kwam ik opeens in een heel ander Afrika. Tot nu toe, in Kaapstad en op de Garden route, heb ik vooral welvarende, bijna Westers uitziende stadjes gezien. Maar nu reden we een heel andere wereld in. Dit is het echte Afrika. Geen enkele blanke meer te zien (behalve een paar toeristen). Koeien die los langs en op de weg lopen. Allemaal mensen die langs de weg zitten en naar mijn idee de hele dag niks zitten te doen. Mensen die gewoon los in een aanhanger zitten, op de snelweg. Dorpjes met meer marktkraampjes dan winkels, waar ze volgensmij allemaal hetzelfde verkopen...  Heel veel mensen hebben hier ronde huisjes. Leek mij niet echt praktisch, want als er 1 bed in staat is ie vol, maar daar schijnen weer allerlei religieuze en culturele redenen achter te zitten. Een heel ander Afrika dus dan wat ik tot nu toe heb gezien, maar minstens net zo mooi en vooral bijzonder om te zien!
- In coffee bay heb ik leren surfen! De eerste dag was echt heel moeilijk, en heb ik maar 3 keer op dat board weten te staan. De volgende dag weer vol goede moed begonnen, en wonder boven wonder ging het al veel beter. Heel gaaf als je op dat board staat en met de golf mee gaat. Helaas heb ik het maar 2 dagen kunnen doen, maar zeker voor herhaling vatbaar!  Ook was het hostel super gezellig. 's avonds werd er djembé gespeeld door locals en werd er gedanst en gezongen.
- In de Drakensbergen zat ik in een hostel, of eigenlijk was het meer een heel vakantiepark, met een prachtig uitzicht over de bergen. Vanuit daar heb ik een dagtrip naar Lesotho (dat landje in zuid afrika) gedaan. Helemaal officieel, iedereen moest z'n paspoort  laten zien. We zijn bij een traditionele Lesotho familie op bezoek geweest, hebben het traditionele bier geproefd ( heel smerig, maar doen alsof het heel lekker is natuurlijk), maispap gegeten wat ze daar elke dag eten, en natuurlijk een hike door de Drakensbergen gedaan. Geweldige ervaring.

Nou, dat waren zo'n beetje de hoogtepunten tot nu toe. Vandaag ben ik in Johannesburg aangekomen, maar gelukkig blijf ik hier niet te lang, het schijnt nogal gevaarlijk te zijn. Morgenochtend vertrek ik voor een 3 daagse trip naar het Krugerpark. Hopelijk kan ik de hele big-5 spotten! Daarna ga ik weer terug naar Johannesburg en dan zit mijn tijd in Zuid-Afrija er al weer op. De dag erna vlieg ik naar Zambia! Ik hoop dat ik daar af en toe weer wifi heb om jullie op de hoogte te houden!

  • 08 November 2015 - 18:45

    Fleur En Lisa:

    Hoi Hilde, wat een leuke verhalen en wat zie je veel.
    ik wou dat het al 8 december was.
    maar helaas is het dat nog niet. dikke kus en knuffels.
    oh ja, ik heb in je bed geslapen samen met Lisa.
    Hoi grote nicht,
    wat een verhalen, moidje.
    Ik wou dat ik effen langs kon komen.
    Geniet van het volgende avontuur!!
    Lieve groetjes van ons

  • 08 November 2015 - 20:07

    Oma Huisman.:

    Hallo Hilde .ik heb je verslag gelezen nou je beleefd zo nog al wat.
    geweldig je zal heel wat te vertellen hebben als je terug bent.geniet er van ik blijf
    nog steeds oplStefan passen .veel lliefs van ons,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 3381

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 08 December 2015

Zuid-Afrika en Zambia

Landen bezocht: